Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Huidtransplantatie

  • Mary

    ik heb wel goede resultaten gezien (van foto's) in Belgie zijn ze al een stuk verder.

    in uz gent doen ze ook pigmenttransplantatie maar dan in de vorm van een gel. als je ‘pigmenttransplantatie’ bij google krijg je het artikel van Bart Meijer van Putten. Het zit er een stuk beter uit dan punchgrafting en mint grafting. Alleen moet het vitiligo wel een jaar stabiel zijn… ik heb het namelijk ook in mijn gezicht. Op 30 november is er ook een meeting. Daar krijg ik nog een brief over. Ik sluit namelijk niets uit en maak er gelijk een leuk dagje van ;) !

  • Frederik

    Hoi,

    Ik ben nu een jaar verder en de overgebleven witte plekken worden binnenkort 'getransplanteerd". Niet alles is gelukt. Resultaat tot nu toe is 85%. Mijn vitiligo is stabiel. Ik ben zeer tevreden met huidtranspantatie. Ik ben ook zeer tevreden met mijn dermatoloog. Hij geeft alle aandacht en geeft niet op. Pluim.

  • Mary

    Waar heb je de behandeling laten uitvoeren? Goed om te horen dat het bij jou goed heeft uitgepakt! Ik ben nu ook in de hoop dat het stablel blijft. Op dit moment zie ik nog geen uitbreiding…ik ben nu met cutivatie creme icm UVB behandeling bezig en ik zie wel goede resultaten op mijn lichaam, alleen mijn gezicht gaat een stuk langzamer. Daarom dacht ik eraan om de delen die nog wel ‘goed’ zijn weg te halen dan is het in ieder gaval egaal. Als het stabliel is wil ik naar Belgie gaan.

    Wat voor transplantie heb je gehad: minigrafting? en wordt het vergoed

  • drummer

    De witte plekken op mijn armen zijn bijna dicht gegroeid. Als je het niet weet waar het zat kun je het nauwelijks ontdekken. Top.

  • Mary

    hey drummer,

    goed man, ben blij voor je :D

    waar heb jij de transplantatie uit laten voeren dan en hoelang heef het geduurd voordat je pigment weer terugkwam?

    groetjes,

    Mary

  • antje

    hey allemaal,

    k zat net te surfen en kwam deze site tege..

    mijn probleem is heel anders dan die van jullie..

    hoevaak ik nou onder de zonnebank ga wordt me gezicht niet bruin maar me lichaam wel en daarom moet ik ook telkens zelfbruiner gebruiken wil nou eens voor altijd af van dat spul.. nu is me vraag kan ik ook een huidtransplantatie op pigmenttransplantatie uit laten voeren hiervoor?..

    groetjes,

    Antje

  • Lisa

    Hallo,

    Ik zit met een vraag. Ik ben 16 jaar oud en heb vitiligo. Ik zou graag kijken voor een huidtransplantatie. Maar waar kunt u daarvoor kijken? En mag je die behandeling doen bij een mindere mate van vitiligo??

    Groetjes

    Lisa

  • renee kat

    ik moet volgend week een huidtransplantatie ondergaan in mijn gezicht. eerst wordt de plek afgedekt voor 3 weken , daarna krijg ik 3 weken een donorhuid en daarna krijg ik eigen huid. Ik zie er enorm tegen op, en ik ben benieuwd of er mensen zijn die het zelfde hebben meegemaakt, hoe het resultaat is en hoe ga je er mee om.

    Ik krijg een huiid transplantatie ivm met diepe onstekingen (gekregen door bioalcamid) waardoor de huid moet worden weggehaald.Mijn onderhuid is dus niet verbrand.

    ik ben benieuwd of jullie reakties hebben.bedankt alvast renee

  • Esther

    Ik ben nu 17 en heb vorig jaar ook huidtransplantatie gedaan.

    Je kan het bij het SNIP doen bij het AMC.

    Het heeft alleen nut als je vitiligo op het moment stabiel is(dus niet nog aan t uitbreiden is).

    Bij mij heeft het wel wat nut gehad, maar niet heel veel. Op mn knie zijn wat bruine vlekjes(maar dat kan ook komen omdat je het als nog belasert) maar op mijn ellebogen heeft het helemaal geen nut gehad

    Ook hou je altijd wat ‘puntjes’ die donkerder zijn.

    Als je het doet, zou ik ook laserbehandeling doen op de plek waar je het laat weglaten. Dat heb ik ook gedaan, en ik heb zelfs nog litteken over.

    Ik zelf raad het niet aan, omdat het voor mij meer nut heeft gewoon juist veel in de zon te gaan met de vlekken, dan vult het vanzelf met bruine plekjes, en dat breidt uit.

    x

  • Wilma

    Hallo ,

    Ik zag hier in berichtje van u uit 2007. wat is daar verders mee gedaan ?

    Ik heb nml. een dochter van bijna 16 die is geboren met die plekken en vindt ze dus echt ERG!!

    Dus nu was ik een beetje aan het zoeken hoe of wat? wat zei heet is piebaldisme heb ik net ontdekt.

    Jaren dacht ik dat het vitiligo heette,maar dat klopt niet met haar aan doening.

    Zijn jullie al aan het transplanteren gegaan?

    daar ben ik heel benieuwd naar .graag zou ik daar dan meer van weten.

    met vriendelijk groet Wilma