Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Kuren aan de Dode Zee voor vitiligo

  • Luci

    Beste mensen

    Ik informeer voor mijn zoon die vitiligo heeft over zijn hele lichaam. Hij heeft een donker

    bruine huid. Wat zijn de ervaringen met kuren aan de Dode Zee.

    Graag uw info hierover.

    Bij voorbaat dank

    Luci

  • Renata Macedo

    Hallo,

    Ik ben Renata, uit Brazilie. Eerst wonde ik in Uden - Nederland, maar nu, woon ik in Belgie, rond Antwerpen, in Schoten.

    Sinds mijn 9 jaar had ik vitiligo. Nu ben ik 36. Al 27 jaren met die ziekte.

    Ah, sorry van mijn tal, ik praat NOG niet goed. Maar ik hoop dat u wel me kunnen begrijpen.

    Ik heb ooit, al lang iets over de dode zee gehoord, maar in internet zijn niet veel informatie. Wat is dat exact van behandeling?? Is dat duur? Hoe lang is nodig om daar te zijn?

    Informatie: Ik heb vitiligo in mijn voeten, handen, lip, nek en ik ben bruin. Dus, het is van mij echte moeilijk. Soms heb ik diep depressie ervan.

    AUB, help me met wat informatie.

    Alvast bedankt,

    Renata Macedo

  • Amber

    Hoi pieter

    Indien zo een behandeling zou helpen aan de Dode zee, lijkt me fantastisch. Wel raar dat academische ziekenhuizen dit dan ook niet aanbieden als behandeling?

    Waar moet je zijn als je zo een behandeling aan de dode zee zou wensen? Of waar kan je terecht voor meer info over deze behandeling?

    Groetjes Amber

  • Shariesla

    Beste mensen,

    Mijn dochter heeft sinds haar 11e jaar Vitiligo. ze is inmiddels 20 jaar. Bij haar breidt de ziekte heel langzaam uit.Vooral in het gezicht.

    Ik heb veel gelezen over de dode zee en Vitiligo. k heb een verre kennis die deze ziekte ook had. Na een kuur aan de dode zee is de Vitiligo bij haar helemaal verdwenen. Ze is toen doorverwezen door haar huidarts en de kosten is door deziekenfonds geheel vergoed.

    Tegenwoordig wordt er meer naar de kosten gekeken, dan de resultaten. Ik denk dat de behandeling die we jaren hier krijgen velen malen duurder is dan de kuur aan de dode zee. Ik snap niet waarom de artsen nu niet meer willen doorverwijzen. Ik heb op internet naar de kosten gekeken, zo duur is het ook weer niet.

    Ik wil met mijn dochter naar een kuuroord aan de dode zee. Ik zoek lotgenoten van haar leeftijd en ouder mag ook, die mee willen doen aan deze kuur. Ik denk dat het beter aanmoedigt om deel te nemen aan deze kuur en een hele steun voorelkaar is. Mijn dochter vindt maar niks om in haar eentje zes uur lang in de te zon liggen, ze wil wel heel graag de kuur doen. Als zorgzame moeder zoek ik betrouwbare en gezellige lotgenoten die ook een gokje willen wagen. Mijn dochter is een gezellige meid, heel zorgzaam en zelfstandig. Ze is van Hindoestaanse afkomst en donker van kleur.

    Het is proberen waard, Baat het niet, schaadt het niet.

    Wie heeft er interesse hierin. Bel mij dan op: 06-33880363

    misschien kunnen we wat afspreken en nader kennismaken.

  • Shiela

    Beste Pieter,

    waar moet ik zijn als ik deze kuur wil?

    Wordt het vergoed door de ziekenfonds?

    Kun je mij wat meer info geven hierover.

    mvg Shiela

  • miene

    Hallo allemaal,

    Ik lees over vitiligo kuren aan de dode zee,Een hele discussielijst van vragen.

    Kan er iemand een antwoord geven waar je bij zo,n kuur reis aan de dode zee moet zijn.Een adres verwijzing voor degene die al zijn geweest.

    Graag .De groeten.miene

  • Shariesla

    Hallo,

    Ik lees hier dat Bindia naar Cuba is geweest voor de behandeling van Vitiligo. Ik zou graag willen weten of de behandeling geholpen heeft.

    mvg Shariela.

  • miene

    Hallo Pieter,

    Ik heb de site bekeken en gelezen van www.psor.nl.Ik heb ook inf.gezocht over kuurreizen aan de dode zee voor mensen met huidproblemen.

    Over vitiligo zijn er geen specifieke kuur reizen aan de dode zee.

    Van mijn verzekering hoor ik dat het niet vergoed wordt(zilveren kruis).

    De groepsreizen is aangesloten bij de sporiasis vereniging kuurreizen .zo,n reis verschil in de prijzen voor 3 en 4 weken ben je minimaal €2000 en €2500.

    Er komen nog 1pers.toeslagen op voor een kamer minimaal voor 3 weken is het€500,.4 weken is het duurder.€700.

    De kuurreizen zijn meestal in het voorjaar en najaar.

    Ik ben onzeker over deze reis naar de dode zee.Zeker voor mijn vitiligo heb je begeleiding nodig omdat je niet in de zon mag .In de velle zon kan je verbranden maar de vitiligo activeert ook sneller.Tenzij de stabiele vorm van vitiligo heb,dan heb je niet veel last van, toch is het raadzaam uit de zon te blijven. Ik weet het allemaal niet hoor!!! Zijn er mensen met vitiligo die de kuurreis al hebben gemaakt .Graag contact maken met informatie. Mijn mobielnr.06-53358963

  • jantien

    hoi shariesla

    ik wil ook graag die kuur doen,mijn zoon (11 jaar) heeft al vitiligo vanaf dat hij 3 jaar is.

    mischien kunnen we samen reizen,ik wil graag in april gaan voor dat de zomer hier begint

    mvg.jantien

  • fatema

    Beste Sharlisa,

    Mijn dochter is ook 20 en heeft sinds haar 5de vitiligo. Ik weet precies wat je door maakt. Ik vroeg me af of je dochter deze kuur heeft ondergaan en heeft het bij haar geholpen. Ik denk er over na om ook met mijn dochter heen te gaan. Mijn dochter is van afghaanse afkomst en ze heeft licht getint huid, waardoor je de vlekken goed kan zien. Ze heeft het ook heel erg op haar gezicht en dat vind ze verschrikkelijk. Graag hoor ik van jou. Mijn mail adres is fatema_allam@hotmail.com