Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

erfelijk???

  • g.v.zanten

    ik ben 67 jaar en ik krijg de huid aandoening nu pas op m,n handen en in m,n nek mijn broer kreeg het veel jonger dan ik en heeft het veel erger dan ik in z,n gezicht ik schrok erg laats toen ik hem zag hoofdzakelijk z,n gezicht .Wij zijz van verschillende vaders dus erfelijk kan het niet zijn we hebben samen wel in de tropen gewerkt vroeger. groetjes

  • mieke

    Hier toch wel sterk vitiligo aan wezig in de familie!

    Mijn nonkel en zijn zoon (wel in lichte mate).

    Mijn vader én mijn beide broers. Bij hen ook wel veel minder uigesproken dan bij mij.

    Deze zomer bij mijn zoontje een eerste vlekje ontdekt op exact dezelfde plaats waar het ooit bij mij begonnen is…

  • joska

    hoi

    ik kreeg vitiligo toen ik 9 was in de zomer vakantie net toen ik naar een andere school ging

    mijn tante kreeg het toen ze zwanger was.mijn moeder krijgt het nu ook een beetje.

    groetjes joska

  • Marga

    Hallo Saskia,

    Het is niet zo dat als bijv. de moeder vitiligo heeft, de kinderen het dan ook krijgen. Maar: vitiligo komt wel ´in de familie´ voor. Mijn opa had vitiligo, en één van zijn dochters (een tante van mij). Mijn moeder (een zus van die tante) had het niet. Mijn moeder had 8 kinderen, en twee daarvan hebben vitiligo (ikzelf en één van mijn broers). Dat is geen toeval natuurlijk.

    Groeten en veel sterkte (dat heb je wel nodig als vitiligo-patient, want weinig mensen beseffen hoe ernstig deze ziekte is)

  • sarah

    Hey, ik ben sarah en ben 17 jaar.

    Ik weet dat vitiligo erfelijk is, mijn mama heeft dit en mijn zusje heeft er een kleine vorm van.

    Ik heb zelf ook vitiligo, maar in de ergste vorm.

    Ik ben blij dat ik op jou antwoord heb kunne antwoorden.

    Mvg

    sarah

  • Nicole

    Hoi,

    Ik ontdek deze site net pas.

    Vitiligo kan wel degelijk erfelijk zijn. Mijn opa had het op latere leeftijd, mijn moeder pas nadat haar zwangerschappen en ik dus al vanaf mijn 6e jaar.

    Ik zit er nog steeds mee en heb alles geprobeerd tot aan pigmentimplantaties toe.

    Lichttherapie in het ziekenhuis kreeg ik niet omdat vitiligo patienten niet zo snel resultaat boeken, wel lichtbehandelingen gehad via een kliniek in hilversum maar helaas niks uitgehaald. Nu gebruik ik bruin zonder zon van de Hema, en dat camoufleert aardig tot ik TE bruin wordt.Verder gebruik ik coverderm perfect face voor mijn gezicht en instant cover voor mijn benen op vakantie en als ik ga zwemmen. Voel mij er wel een stuk prettiger bij omdat het nu minder opvalt. Hoop nog steeds op iets wat er tegen te doen is.

    Groetjes Nicole

  • miene

    Ik ben intussen ook achter gekomen dat de fam.van mijn vader ook vitiligo hadden.Kan mij herrinneren dat mijn vader het aan zijn benen had ,ik dacht dat het een brandwond was .

  • Rian

    Denk wel,al weet ik het niet zeker,dat het erfelijk is.

    Meen het gezien te heben op mijn moeders rug,is helaas al lang overleden.

    Heb het zelf best wel erg,eigelijk overal,maar omdat ik een tamelijke lichte huidskleur heb.

    valt het zomers ,met bruin zonder zon gelukkig niet zo op.

    En s,winters zie je het zo wie zo niet,

    Heb er toch na al die jaren nog heel veel moeite mee.

    Schaam me er nog altijd voor,zal ook wel nooit overgaan.

    Heb er echt alles aan gedaan,maar het is nu eenmaal zo,

    ER IS NIETS AAN TE DOEN!!!!!