Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wat moet ik doen

  • Veronica

    Hallo allemaal.

    Ik ben een jonge vrouw van 27 jaar en heb sinds een jaar of 4 vitiligo. Het begon rond mijn ogen wat ik het ergst vind. Ook heb ik het op mijn hoofdhuid waardoor mijn haar op een paar plekjes wit uitgroeit. Gelukkig kan ik mijn haar verven, dus daar kan ik mee leven. Ik heb ook een plekje op mijn hand en een wat grotere plek op mijn schouderblad. Moet zeggen dat ik dat allemaal niet zo erg vind. Alleen de plekken rond mijn ogen vind ik erg vervelend! Ik ben iemand die graag een klein beetje bruin in m'n gezicht wil zijn, zo voel ik me fijner. Maar als ik wat bruiner word vallen die vlekken natuurlijk veel meer op! Ik heb in het begin die dermovate crème gebruikt maar zag totaal geen verandering. Ik heb toen maar besloten het er bij te laten zitten. Maar het commentaar wat ik tegenwoordig krijg word steeds meer! Ik vind het nu wel heel vervelend worden. Ook probeer ik nu met foundation het te camoufleren. Maar voel me al snel een opmaakpop. Nu zag ik dat er in Hilversum een bedrijf zit die zegt dat zij het kunnen oplossen. Multicare.. Ik lees veel verschillende reactie's over deze instelling. Maar het zijn allemaal reactie's van een tijd terug. Kan iemand mij helpen? Wat moet ik doen? De behandeling schijnt tegenwoordig vergoed te worden. Ik wil me graag weer fijn voelen. Ik heb dit vanuit het niets gekregen terwijl niemand in mijn familie dit heeft, en wil er nu heel graag vanaf.

    Groetjes,

    Veronica

  • Sarah

    Beste Veronica,

    Ik snap heel goed hoe jij je voelt, ik ben zelf ook een jongen meid van 21 jaar. ik zit zelf nu ook onder behandeling van Multicare. het gaat erg goed bij mij. mijn gezicht heeft het beste op gereageerd ongeveer 80% procent van de vlekken zijn verdwenen, maar je moet geduld voor hebben. ik had het ook op mijn voorhoofd, rond mijn ogen, rond mijn mong en op mijn lippen.

  • Hans

    Hallo sarah

    ik ben daar in behandeling geweest en heb goede resultaten geboekt. Met name het gezicht laat zich goed behandelen. Ik had een grote witte vlek op mijn neus en deze is geheel gerepigmenteerd. Helaas vergoedt mijn zorgverzekering nog maar een deel van de behandeling zodat ik ben gestopt.

  • Sheila

    Beste Veronica, Mijn dochter heeft sinds haar elfde vitiligo en het is alleen maar erger geworden. Ze is nu 21 jaar. Licht behandeling heeft niet geholpen. Sinds 2 jaar is ze onder behandeling bij de Snip in Amsterdam UMC.

    Ze krijgt Protopic voor de vlekken. Sinds ze dit gebruikt is een groot gedeelte in haar gezicht al weg, gelukkig. Je moet wel geduld hebben duurt heel lang. Om te cafoufleren haalt make-up bij de bijenkorf wel heel erg duur.

    Dit heb ik net op een site gelezen. misschien wel het proberen waard. Mijn dochter gaat het ook proberen.

    Laat je mij ook weten wat de resultaat is als deze gaat proberen.

    mvg shiela

    Ha allemaal, ik wil heel graag iets met jullie delen. Ik heb al sinds 1996 vitiligo. Handen en voeten werden steeds witter en behandeling hielp daar in zijn geheel niet.

    Enige tijd geleden las ik en stukje over eczeem en bleekwater. Kinderen met eczeem werden twee maal per week in een bad met een half kopje bleekwater gedaan en de eczeem verminderde enorm of verdween. Ik had eczeem aan mijn onderbeen, deed mijn been twee maal per week in een emmer met een heel klein beetje bleekwater en tot mijn verbazing verdween de eczeem maar wat nog veel wonderlijker was is, dat er allerlei pigment terug kwam op mijn voet. IK ben toen snel ook mijn andere voet erbij gaan doen en sinds een maand ook mijn handen en er komt, en ook vrij snel pigment terug. IK snap er zelf ook helemaal niets van, heb de artsen van het pigmentcentrum geinformeed en ga het over twee weken laten zien. IK raad jullie aan het niet zomaar te doen, omdat het waarschijnlijk iet zomaar in alle gevallen kan/mag. I heb daar geen idee van. In ieder geval wilde ik het graag met jullie delen. IK doe in een hele emmer een paar druppels bleek.

    Ik vind het grappig, wonderlijk en het maakt mijn blij en hoop dat het snel verder onderzocht wordt.

    Mvg,