Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

bruin zonder zon

  • johanna

    hallo, lotgenoten

    ik heb al vanaf min 4 jaar vitiligio nu ben ik 41 jaar ik ben eigelijk helenmaal wit

    en heb geen vlekken meer die dove bodylotion is een uitkomst ik vind wel dat het opbrengen makelijk is maar het probleem met al dit soort middelen is je handen en voeten want er staat dan handen wassen naar gebruik maar je kan slechts met witte handen gaan lopen en bruine armen en de rest ook bruin nu doe ik het altijd zo ik breng eerst benen voeten en armen rug hals gezicht dan was ik mijn handen en op de armen doe ik dan nog een beetjebruin zonder zon en dan ga ik met mijn onderarm van de eene arm over mijn handen en omgekeerd en dat werkt prima je moet het niet te veel doen en zo los ik het op maar heeft iemand nog een andere tip dan hoor ik dat graag!

  • chantal

    ik gebruik voor mijn handen vaker “have a sunny day”, dit is een tanningspray. Deze spray blijft een paar dagen zitten, wel 30 cm afstand houden bij sprayen.

    Het is niet helemaal ideaal, maar beter dan witte vlekken op je handen.

    Het blijft allemaal vervelend, maar we moeten toch wat, want de zomer komt er weer aan.

    Indien iemand nog tips heeft mbt bruin zonder zon of iets dergelijks, hoor ik dat graag.

  • Selena

    L'Oreal SUBLIME BRONZE zeer effectief je ziet het resultaat direct je moet ni een paar minuutjes ofzo wachten eer dat je een kleur krijgt,nee,je ziet echt het resultaat direct! de creme zelf is al bruin dus bij het insmeren zie je ook waar je te veel en te weinig hebt gesmeert dus zo vermijdt je ook vlekjes ik raad het aan voor iedereen die niet kunnen bruinen op natuurlijke wijze (dus met zon) het heeft in het begin wel een raar geurtje maar die verdwijnt dan wel he

  • chantal

    bedankt voor de tip ik ga het maandag meteen halen. Blijft het langer zitten of is het een soort make-up? Ik ben net terug van vakantie en geloof dat ik een plekje heb ontdekt bij mijn mond, zou dat spul ook voor het gezicht goed zijn? Voor mijn ogen gebruik ik camouflage make up, maar daar kan ik bij mijn mond natuurlijk niet aan beginnen. Wie heeft er tips?

  • cynthia

    Even over die tannins spray en Loreal sublime bronze: blijft dit ook zitten tijdens het doushen, of als je op het strand de zee in gaat ?En…zie je die plekken nog steeds een beetje of zie je dan echt geen verschil meer met die spray?

    Even over mijn vitiligo, wat misschien bij jullie ook zou kunnen helpen..

    Ik gebruik nu sinds kort cutivate crème, voor mijn vitiligo plekken. Ik ben eerst bij het academisch ziekenhuis te amsterdam geweest en zij wilden eerst dit proberen, voordat ze wat drastischere dingen zouden gaan doen. Ik zie nu dat de bruine plekjes steeds uitgebreider worden. Het duurt wel even, maar binnen een maand zie je al verschil.

    Alvast bedankt voor het antwoorden ,Cynthia

  • Carla

    Hoi Cyntia,

    Ik blijf me verbazen dat er zo af en toe nog steeds reacties binnenkomen over mijn vraagje van alweer bijna een jaar terug! In ieder geval even een reactie op jouw vraag. In principe blijven zelfbruiners wel zitten als je gaat douchen of zwemmen, het is echter wel zo als je niet regelmatig bijsmeert dat de kleur eraf komt door afdrogen e.d. De kleur (volgens mij zit dit in alle produkten) dihydroxiacetone hecht zich alleen aan de buitenste laag van je huid, anders dan wanneer je kleurt door het pigment wat zich in de huid bevindt.

    Alhoewel de vlekken minder wit zijn, zie je wel verschil, althans bij mij wel maar ik weet niet hoe de ervaringen van anderen zijn. Moet bekennen dat ik Loreal Sublime Bronzer al even niet meer gebruikt heb (vind ik meer wat voor hoogzomer want het maakt je ineens heel bruin) en al een tijdje Dove Sunshine gebruik. Daar krijg je een geleidelijker tintje van.

    Bedankt voor de tip over de cutivate creme, ik ga ernaar op zoek, weet niet of ze dat hier ook hebben (woon in Zweden…).

    Sterkte deze zomer…

  • Carla

    Hi Christina,

    Mmm.. late reaction, sorry. I am going through all reactions on this “prikbord” to see if I missed something, which of course I did. Don't know if anyone has reacted with respect to your question, however Dove Summer Glow can be bought at shops like Kruidvat, Etos, DA Drogist but even at the bigger supermarkets like AH, C1000 and Edah. They are to be found mostly with the normal body lotions. Hope you have found it in the meantime…

    Regards, Carla

  • cynthia

    dus dan zal ik moeten kiezen tussen tanningspray en dove sunshine..iemand anders zei namelijk dat tanningspray ook goed helpt..Bedankt voor je antwoord en succes met het''vinden'' van de cutivate creme , groetjes Cynthia

  • Sylvia

    Hallo,

    Ik ben ook bekend met de cutivate (zalf)

    mijn zoontje van 3 jaar heeft ook vitiligo, nu ik (weer) aan het smeren ben met cutivate komen er in de nieuwe plek op zijn hand nieuwe pigmentpuntjes,

    het gaat ook al samenvloeien nu.

    op zijn arm (oudere plek) gebeurd helaas nog niets.

    De Dermatoloog wil hem verder nog niet behandelen i.v.m zijn jonge leeftijd,

    zelf zou ik dit wel graag willen, weet iemand misschien een Dermatoloog die dit wel doet? en met wat voor resultaten?

    Groet Sylvia.

  • Eva

    Hallo,

    Ik zit deze berichtjes nu vol verbazing te lezen, want ik sprong ook een gat in de lucht toen de bronzing crémes op de markt kwamen. Zelf heb ik vitiligo op mijn oogleden, maar wanneer ik deze crémes over mijn hele gezicht smeer krijg ik overal een tintje behálve op mijn oogleden. Het verschil wordt dus alleen maar groter! Hoezo lukt het bij jullie wel ?

    Groetjes, Eva