Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Nieuwe Therapie, Behandeling??

  • Aylina

    Geachte lezer(es),

    Ik ben Aylina, 18 jaar oud en heb 2 jaar geleden ook al een keer een prikje gepost hier op dit bord. Ik heb al ruim 6 jaar vitiligo en ik merk dat het zich nu toch weer uitbreid. Ik heb wel lichttherapie en zalfjes gekregen etc. dit zonder resultaat. HELAAS!

    Ik wil er zo graag van af, ik weet alleen niet wat momenteel de nieuwe mogelijkheden in o.a. Gent zijn. Heeft iemand positieve of negatieve ervaringen of uberhaubt iets om mij als informatie te geven want ik wordt er af en toe echt hopeloos van. Het komt nu ook in mijn gezicht en dat maakt me soms best verdrietig omdat het zich zo snel aan het uitbreiden is. Ik heb wel een vlekje met een moedervlekje erin op mijn rug. De dokter in Amsterdam zei dat dit wel een positief teken was, maar ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken.

    Heeft iemand een goede behandeling achter de rug die is aangeslagen, is er iemand al helemaal genezen door iets? Wilt u mij dan AUB mailen via de email?

    Dat zou echt heel erg fijn zijn, want ik kan niet dagelijks op dit bord kijken, alvast hartelijk dank.

    Met vriendelijke groeten,

    Aylina

    Amersfoort

  • amber

    Hoi Aylina

    Je berichtje is al even geleden zie ik. Misschien ben je ondertussen al naar Gent geweest?

    Ik ben alleszins vorig jaar in oktober daar geweest. Ze hebben me dan met zo een blauwe lamp onderzocht om te kijken waar er vlekjes zijn… Ik moet momenteel protopic smeren. Dit helpt wel bij mijn vlekjes. Heb het in mijn gezicht, rond mijn ogen, beetje rond mijn mond. En dan in de liesstreek een paar vlekjes. Eén vlek in mijn lies is weggegaan met een cortisonenzalf. En die andere vlekjes in mijn lies reageren nu ook op die protopic, maar het gaat echt supertraag. Rond mijn ogen heb ik de protopic ook even gebruikt, maar als ik dan eens een glaasje wijn dronk, werd ik er heel rood. Blijkbaar een bijwerking van de zalf. Dus heb het niet meer gesmeerd in mijn gezicht maar ik ga er nu terug mee beginnen.

    Die nieuwe behandeling in Gent ( wegschrapen van gezonde huid en dan de pigmentcellen ervan op de vitiligovlek brengen) is alleen voor patiënten die geen traditionele vorm van vitiligo hebben zei de professor in Gent. Dus niet voor mij. Misschien wel een oplossing voor jou? Dit wordt natuurlijk niet in dat artikel vermeld op www. gezondheid.be.

    groetjes Amber