Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Huidtransplantatie

  • Frederik

    Ik heb op latere leeftijd vitiligo gekregen. Momenteel is hetv stabiel. UVB heeft enigzins geholpen. Lazer niet. Huidtransplantatie in combinatie met UVB op mijn armen is zeer succesvol. Proefstukjes op mijn benen idem. Momenteel zijn er zo'n 300 stukjes huid van mijn heupen op de vitiligo plekken getransplanteerd en ik verwacht er veel van.

  • oma52

    Hoi Frederik,

    Ik vraag me af of het ook mogenlijk is voor mensen met een bruinehuidskleur.deze huidtranplantatie.

    Want lazeren doen ze niet voor mensen die bruin zijn opdat het littekenweefsel dan donkerder wordt.

    Of hangt het ervan af ,wat voor soort viriligo je hebt?

    gr

    oma52

  • cynthia

    Hallo…

    Ik krijg nu PUVA maar het heeft niet zo'n overweldigend succes..

    De dermatologe zei dat als er in april nog steeds geen of nog steeds weinig resultaat is, dat ik er beter mee kan stoppen omdat anders de kans op huidkanker groter wordt..

    Ik ga dus misschien wel overwegen om stukjes goeie pigment in die vitiligo plekken te laten zetten. Maar jij hebt daar ervaring mee dus hoe moet ik me voorstellen dat dat gedaan wordt? En..jij hebt dan wat van je heup weg laten halen..is dat op je heup ook te zien dat daar wat weggehaald is?

    Cynthia

  • Frederik

    Volgens mij helpt PUVA bijna niet. Probeer het eens met UVB. Huidtransplantatie stelt niet veel voor. Op enkele vierkante centimeters van je heup worden kleine stukjes huid weggehaald met een klein ‘appelboortje’. Denk aan z'n 60 stuks. Na een half jaar is die plek helemaal genezen. Op je vitiligo huid worden ook kleine stukjes (zelfde grootte als op je heup) weggehaald, ongeveer 5 mm van elkaar. In de ontstaande vitiligo-wond wordt een stukje van je heup geplaatst. Indien alle stukjes zijn overgebracht, dan doorzichtig folie eroverheen, 14 dagen laten zitten en folie verwijderen. Vervolgens 3 maal in de week UVB belichting en ziet het wonder geschiedt, de kleine stukes worden groten en gaan aaneensluiten. Slagingskans is ongeveer 85%. Let op, ik ben geen dokter!!!

  • Frederik

    Dag oma,

    het betreft toch geen lidtekenweefsel? Praten we over hetzelfde?

  • oma52

    Frederik, ik vroeg of een huidtransplantatie ook geschikt was voor mensen met een bruine huid.die vitiligo hebben.

    Ik ben intussen op de hoogte.

  • Mary

    Waar heb je de transplantatie dan laten verrichten???? Ik heb zelf last van hypopigmentatie in mijn gezicht en ik heb een bruine huidskleur! :(

  • Frederik

    Sorry Mary,

    ik begrijp je vraag niet.

    Groet,

    Frederik

  • Mary

    Hey hey,

    Ik vraag me af waar je je pigmenttranspantatie laat doen/hebt laten doen.

  • Mary

    Ik bedoel huidtransplantatie icm UVB